RE: Vysvětlení ultrazvukových nálezů
nejsem znalec, ale našla jsem klasifikaci, tak snad už bude všem vše jasné :)
Klasifikace podle Grafa
Kyčel I (zralá kyčel)
Podtyp Ia – norma
Podtyp Ib – úhel alfa u stříšek v pořádku, úhel beta zatím větší, tj. stříšky mírně nezralé
Nález Ia a Ib u 3měsíčního dítěte je normální, tj. nemusí se dále sledovat.
Kyčel II (dysplazie) – úhel alfa u stříšek menší, úhel beta větší, tj. stříšky nezralé
Podtyp IIa – fyziologická, tj. normální nezralost (děti mladší 3 měsíců)
Podtyp IIb – opožděná zralost (děti starší 3 měsíců), prodlužuje se abdukční, tj. široké balení
Kyčel IIc – dysplazie, tzv. ohrožená kyčel, je zapotřebí léčení abdukčními pomůckami, např. třmínky
Kyčel IId – nestabilní, decentrující hlavice (subluxabilní), nutná léčba
Kyčel III – částečné nebo neúplné vykloubení kyčelního kloubu (subluxace), hlavice stehenní kosti má ještě částečně
kontakt s jamkou kyčelního kloubu, nutná léčba.
Kyčel IV – vykloubený kyčelní kloub (luxace), hlavice stehenní kosti opustila jamku kyčelního kloubu, opět nutná
okamžitá hospitalizace.
Klasifikace podle Grafa
Kyčel I (zralá kyčel)
Podtyp Ia – norma
Podtyp Ib – úhel alfa u stříšek v pořádku, úhel beta zatím větší, tj. stříšky mírně nezralé
Nález Ia a Ib u 3měsíčního dítěte je normální, tj. nemusí se dále sledovat.
Kyčel II (dysplazie) – úhel alfa u stříšek menší, úhel beta větší, tj. stříšky nezralé
Podtyp IIa – fyziologická, tj. normální nezralost (děti mladší 3 měsíců)
Podtyp IIb – opožděná zralost (děti starší 3 měsíců), prodlužuje se abdukční, tj. široké balení
Kyčel IIc – dysplazie, tzv. ohrožená kyčel, je zapotřebí léčení abdukčními pomůckami, např. třmínky
Kyčel IId – nestabilní, decentrující hlavice (subluxabilní), nutná léčba
Kyčel III – částečné nebo neúplné vykloubení kyčelního kloubu (subluxace), hlavice stehenní kosti má ještě částečně
kontakt s jamkou kyčelního kloubu, nutná léčba.
Kyčel IV – vykloubený kyčelní kloub (luxace), hlavice stehenní kosti opustila jamku kyčelního kloubu, opět nutná
okamžitá hospitalizace.
- 1 odpovědí